آموزش مکالمه زبان انگلیسی

نوشتن رزومه انگلیسی ، انگیزه نامه ، آموزش لغات ، اصطلاحات ، عبارات کاربردی و گرامر انگلیسی برای مکالمه و آیلتس

یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با 10 فیلم عالی

  • Fazel Ahmadzadeh
  • سه شنبه ۱۲ فروردين ۹۹
  • ۱۴:۱۳

یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با 10 فیلم عالی

یکی از راحت ترین و بهترین راه های تقویت مکالمه انگلیسی و یادگیری لغات کاربردی ، تماشای فیلم زبان اصلی است.

در این مطلب نکات و منابع آموزش زبان انگلیسی با 10 فیلم عالی را معرفی می کنم.

آماده اید؟ نور ، صدا ، تصویر ، اکشن!

در این پست چه چیزی هایی را خواهید آموخت:

  • چرا با فیلم ، زبان انگلیسی بیاموزیم؟
  • 5 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم
  • 10 فیلم زبان اصلی برتر برای یادگیری زبان انگلیسی
  • یادگیری انگلیسی با فیلم های کوتاه
  • چطور در مورد فیلم های به زبان انگلیسی صحبت کنیم

چرا انگلیسی را با فیلم بیاموزیم؟

تماشای فیلم خیلی لذت بخش تر از مطالعه کتاب است! در ادامه از مزایای یادگیری با فیلم برای شما خواهم گفت:

انگلیسی واقعی Real English – کتاب های درسی برای یادگیری لغت و گرامر عالی هستند، اما هیچ چیزی بهتر از گوش دادن به انگلیسی صحبت کردن یک انگلیسی یا آمریکایی نیست. با تماشای فیلم های بریتیش و آمریکن می توانید به افراد و بازیگرهای بومی گوش دهید و زبان آنها را به طور طبیعی بیاموزید. این به شما کمک می کند که انگلیسی مدرن را یاد بگیرید و موقع صحبت کردن، بیشتر شبیه افراد بومی و نیتیو باشید.

تلفظ بهتر Better Pronunciation – برخی مواقع دانستن اینکه یک لغت انگلیسی چطور تلفظ میشود سخت است. گوش دادن به بازیگران نیتیو فیلم ها به ما می آموزد که طریقه صحیح گفتن آن لغت چیست. به عبارت دیگر، لهجه شما بسیار بیشتر شبیه نیتیوها خواهد بود.

زمینه زنده Live Context – وقتی لغت جدیدی را یاد می گیرید، حفظ کردن آن سخت خواهد بود. در فیلم، لغات در طی یک داستان استفاده می شوند و این زمینه به شما کمک می کند تا به طور موثری این لغت را حفظ کنید.

لهجه نیتیو Native Accent – در بریتانیا و آمریکا، لهجه های انگلیسی بسیار و متفاوتی وجود دارند. هنگام تماشای فیلم، شما لهجه های مختلفی را می شنوید و این به شما کمک می کند تا بعدا این لهجه ها را بهتر متوجه شوید. کتاب های درسی به ندرت اطلاعاتی را در مورد لهجه ها به شما می دهند.

کاوش و بررسی فرهنگ Explore Culture جدای از زبان با استفاده از فیلم می توانید فرهنگ آن کشور یا شهر یا منطقه را نیز یاد بگیرید. زبان و فرهنگ به شدت بهم متصل هستند. چرا هر دو را با استفاده از تماشای فیلم یکجا یاد نگیریم؟

5 نکته برای یادگیری زبان انگلیسی با فیلم

1 – فقط فیلم های جذاب را انتخاب کنید

برای یادگیری انگلیسی از طریق فیلم فقط آنهایی را انتخاب کنید که از دیدن چندباره شان خسته نشوید. فیلم هایی که دارای صحنه های انگیزشی، رمانتیک و خنده دار هستند بیشتر توصیه می شوند. اگر فیلم کسل کننده انتخاب کنید ممکن است علاقه خود به یادگیری را از دست بدهید. برای پیدا کردن فیلم های مناسب با بازیگران مورد علاقه، به سایت IMDB مراجعه کنید.

2 – از فیلم هایی که مکالمات خیلی سخت دارند، پرهیز کنید.

اگر فیلمی را به زبان اصلی میبینید، باید به نوعی باشد که بتوانید بخشی از انگلیسی آن را متوجه شوید. اگر نتوانید داستان فیلم را دنبال کنید، خیلی زود از این روند خسته می شوید و آموزش را کنار می گذارید.

فیلمی را انتخاب کنید که مناسب سطح فعلی زبان انگلیسی شما باشد. اگر سطح ابتدایی و Beginner هستید، با کارتون هایی مثل Toy Story شروع کنید.

3 – هدف گذاریتان بر روی یادگیری 70% مکالمات باشد

هنگام یادگیری با فیلم ، لازم نیست 100 درصد مکالمات را متوجه شوید. این فرآیند آموزش را خسته کننده می کند. به دنبال این باشید که جملات کاربردی و دلنشین خودتان را حفظ کنید. فرآیند یادگیری با فیلم سریع است به شرطی که به درستی اجرا شود. نگران نباشید که بعضی جملات یا اصطلاحات را متوجه نمی شوید. هنگام مشاهده و یادگیری با فیلم، حتما از کلید Pause استفاده کنید و جملات مهم را یادداشت کنید.

4 – بخش های مورد علاقه در فیلم را تکرار کنید

اگر جمله یا دیالوگی از فیلم را دوست دارید، آن را بنویسید و تکرار کنید. اگر با صدای بلند تکرار کنید، آن جمله را بعد از مدتی حفظ خواهید شد.

5 – از زیرنویس به طور صحیح استفاده کنید

وقتی فیلمی را به انگلیسی می بینید، مهم است که زیرنویس را هم در فیلم بگذارید. در یوتوپ برای مشاهده زیرنویس Subtitle، کافی است دکمه CC که در سمت راست زیر فیلم قرار دارد، فشار دهید. از مشاهده فیلم با زیرنویس فارسی خودداری کنید.

10 فیلم برتر انگلیسی برای آموزش زبان

فیلم های عالی برای یادگیری زبان بسیار هستند. در اینجا 10 تا از بهترین ها را به شما معرفی می کنم.

1 – Toy Story 1995 داستان اسباب بازی

انیمیشن داستان اسباب بازی یکی از بهترین ها برای تقویت زبان انگلیسی است. این نوع کارتون ها معمولا برای بچه ها ساخته می‌شوند و لغات ساده ای دارند. این کارتون حتی برای بزرگسالان نیز جذاب است و بخش های طنز زیاد دارد.

داستان اسباب بازی یکی از بهترین انیمیشن های هالیوود است که صداپیشه کاراتر اصلی آن یعنی Woody، بازیگر معروف Tom Hanks است.

بسیاری از اصطلاحات آمریکایی در فیلم داستان اسباب بازی استفاده شده اند و انواع لهجه ها در آن بکار برده شده اند.

2 – The King’s Speech 2010 سخنرانی پادشاه

چه راهی بهترا از یادگیری انگلیسی از پادشاه انگلستان وجود دارد؟

فیلم King’s Speech به سرعت یکی از بهترین فیلم های سال 2010 شد. داستان فیلم در مورد King George است که لکنت زبان Stutter دارد و با استفاده از تکنیک های استادش Lionel، می تواند هنگام سخنرانی بر این لکنت غلبه کند.

این فیلم یکی از بهترین ها برای تمرین لهجه بریتیش می باشد.

3 – Harry Potter 2001 – 2011 هری پاتر

هری پاتر یکی از بهترین گنجینه های ملی انگلستان است. به جرات می توان گفت که همه هری پاتر را دوست دارند.

این فیلم در مورد هری پاتر، یک جادوگر، و تمام مخاطرات جادویی او است. اگر می خواهید زبان انگلیسی یاد بگیرید، هری پاتر را حتما باید ببینید.

تمام کاراکترهای اصلی این فیلم به مدرسه جادوگری Hogwartz می روند. نویسنده هری پاتر خانم J.K. Rowling است که هنر داستان نویسی را با غایت رسانده است.

مثلا در مکالمات هگرید می شنویم که می گوید:

No? Blimey, Harry. Didn’t you ever wonder where your mum and dad learned it all?

نه؟ شگفتا هری. اصلن تعجب نکردی که پدر و مادرت از کجا همه اینها را یادگرفتند؟

4 – The Shawshank Redemption 1994 رهایی از شائوشنگ

اگر می خواهید انگلیسی کلاسیک را یاد بگیرید، فیلم رهایی از شائوشنگ را حتما ببینید. بسیاری از مردم این فیلم را به خاطر بهترین فیلم تاریخ بودنش تماشا می کنند. این فیلم با عنوان twist ending معروف است یعنی انتهای آن غیرمنتظره بود.

رهایی از شائوشنگ بر اساس کتابی از Stephen King ساخته شده است و درباره مرد تحصیل کرده سفید پوستی است که محکوم به حبس ابد است چرا که می گویند قتل انجام داده. در طول بیست سال او با یک زندانی سیاه پوست دوست می شود که نام او Red است و نقش این زندانی سیاه پوست را Morgan Freeman بازی کرده است.

این فیلم اصطلاحات آمریکایی زیادی دارد.

5 – The Graduate 1967 فارغ التحصیل

برای افرادی که خوره فیلم دیدن هستند، فیلم فارغ التحصیل یکی فیلمی است که همه باید ببینند. این فیلم به دلیل نحوه استفاده از دوربین، یکی از بهترین فیلم های تاریخ است و یکی از بهترین پایان های تاریخ را دارد.

Dustin Hoffman در این فیلم نقش آفرینی کرده است.

فیلم The Graduate در مورد مرد جوانی است که رابطه پنهانی با یک زن متاهل دارد، و پس از مدتی عاشق دختر او می شود.

6 – Love Actually 2003 در واقع عشق

ژانر فیلم Love Actually ، Rom-com است که مخفف Romantic Comedy می باشد و به معنی رمانتیک و کمی است. بسیاری از مردم این فیلم را در زمستان می بینند چرا که یک فیلم کریسمسی است. این فیلم در هشت داستان در لندن گرفته شده است و تمام آنها در مورد عشق هستند.

این فیلم انواع لهجه های بریتیش را دارد چرا که بازیگران زیادی در آن بازی می کنند. بخصوص Liam Neeson که لهجه ایرلندی دارد.

اگر طرفدار فیلم رمانتیک هستید، Love Actually را حتما ببینید و با آن انگلیسی بریتانیایی یاد بگیرید.

7 – Forrest Gump 1994 فورست گامپ

در این فیلم ، تمام زندگی Forrest Gump به تصویر کشیده شده است. تام هنکس یکی از شاهکارهای خود را در این فیلم ارائه داده است.

نقش Forrest یک آدم کند ذهن است که قابلیت های ویژه ای دارد. فورست گامپ با آن شخصیت کند، در جنگ ویتنام حضور دارد و به Elvis Presley می آموزد که چطور برقصد.

یک فیلم جذاب و خنده دار با درون مایه های عمیق. یک فیلم عالی برای آموزش زبان انگلیسی که به همه توصیه می کنم.

8Pulp Fiction 1994 داستان عامه پسند

پالپ فیکشن یک فیلم عالی به کارگردانی کوئنتین تارانتینو می باشد که بسیار معروف است. فیلم های Quentin Tarantion معروف به خلاقانه، غیر متعارف و خشونت آمیز هستند.

پالپ فیکشن داستانهای چندین مجرم در آمریکا را دنبال می کند. به دلیل استفاده از دیالوگ های متنوع همراه با شوخی این فیلم، میتوانید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید.

9 – The Theory of Everything 2014 تئوری همه چیز

ژانر این فیلم biopic است که به معنی داستان زندگی یک شخص می باشد. این فیلم در مورد داستان زندگی استوین هاوکینگ Stephen Hawking می باشد که یکی از مشهورترین دانشمندان معاصر در زمینه فیزیک ، نجوم و متا فیزیک می باشد. این فیلم تمرکز بر بیماری هاوکینگ و رابطه او با Jane Wilde دارد.

The Theory of Everything لهجه بریتیش عالی دارد و برای یادگیری انگلیسی به شدت توصیه می شود.

وقتی استوین معلول می شود، از ماشینی استفاده می کند که به او کمک می کند تا صحبت کند. به همین دلیل او به آرامی صحبت می کند و این فهم زبان انگلیسی فیلم را آسان تر می کند.

10 – Submarine 2010 زیر دریایی

Submarine یک فیلم مستقل است. به این معنی که این فیلم توسط یک شرکت بزرگ فیلم سازی ساخته نشده است. به این نوع فیلم ها گاهی Indie films نیز گفته می شود. این فیلم مستقل بسیار موفق بوده و جایزه های بسیاری نیز برده است. اگر می خواهید فیلمی با لهجه های مختلف را ببینید، این فیلم را حتما تماشا کنید و با آن انگلیسی بیاموزید.

کاراکتر اصلی این فیلم Oliver Tate است که 15 سال سن دارد و فیلم تلاش دارد تا مشکلات او برای بزرگ شدن را نشان دهد. یک فیلم بامزه که به مسائل مربوط به بزرگ شدن شامل عشق و مریضی می پردازد.

یادگیری انگلیسی با فیلم های کوتاه

اگر تماشا و یادگیری زبان انگلیسی با فیلم های بلند و کامل برای شما سخت است و نمی توانید برای طولانی مدت با یک فیلم آموزش ببینید، به نظرم ایده خوبی است که با فیلم های کوتاه شروع کنید.

سایت Shortoftheweek.com فیلم های انگلیسی کوتاه را هر هفته آپلود می کند. هزاران فیلم و انیمیشن در دسته بندی های مختلف در این سایت وجود دارند. با استفاده از فیلم های کوتاه دامنه لغات انگلیسی خود را افزایش دهید.

همچنین فیلم های کوتاه زیادی در Youtube وجود دارند که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

بهترین سایت آموزش زبان انگلیسی با فیلم را از دست ندهید.

  • نمایش : ۱۰۲۸
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی