- Fazel Ahmadzadeh
- دوشنبه ۲۶ شهریور ۰۳
- ۰۰:۴۰
ترجمه فارسی متن ریدینگ کتاب Business Partner C1 درس اول – نوآوری
کتاب شریک کسب و کار یا بیزنس پارتنر Business Partner ، یک کتاب عالی در زمینه آموزش انگلیسی بازرگانی و تجاری است.
کتاب Business Partner C1 یکی از بهترین منابع برای قبولی در آزمون Business Higher C1 است. (BEC Cambridge)
در ادامه ترجمه ریدینگ درس اول این کتاب توسط فاضل احمدزاده مدرس انگلیسی بازرگانی را می خوانیم.
Understanding what makes inventors tick
فهمیدن اینکه چه چیزی باعث میشود مخترعان خلاق باشند
Technology and industry are increasingly reliant on innovation and are eager to support creative individuals. This can be frustrating when the process of innovation goes against the grain of businesses that demand productivity and efficiency.
فناوری و صنعت به طور فزایندهای وابسته به نوآوری هستند و مشتاق حمایت از افراد خلاق میباشند. این امر میتواند برای کسبوکارهایی که به بهرهوری و کارآمدی نیاز دارند، هنگامی که روند نوآوری با جریان عادی آنها در تضاد است، ناامید کننده باشد.
Two qualities that define creativity are divergent thinking — thinking beyond normal boundaries — cognitive flexibility, the capacity to restructure ideas and see connections. While most of us look for conventional answers, people with these qualities risk going beyond what is familiar. Understanding their unique ways of thinking is essential to getting the best out of them. Science has found links between highly creative, healthy people and individuals with schizophrenia and bipolar disorder.
دو ویژگی که خلاقیت را تعریف میکنند، تفکر واگرا – تفکر فراتر از مرزهای عادی – و انعطاف پذیری شناختی، ظرفیت بازسازی ایدهها و دیدن ارتباطات، هستند. در حالی که بیشتر ما به دنبال پاسخهای معمول هستیم، افرادی با این ویژگیها خطر فراتر رفتن از آنچه آشنا است را میپذیرند. درک شیوههای فکری منحصر به فرد آنها برای بهرهبرداری حداکثری از آنها ضروری است. تحقیقات علمی نشان داده است که افراد بسیار خلاق و سالم با افرادی که مبتلا به اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی هستند، ارتباط دارند.
Dr Shelley Carson, a lecturer in psychology at Harvard University, says creativity and schizotypal personality features often go hand in hand because of cognitive disinhibition.
دکتر شلی کارسون، مدرس روانشناسی در دانشگاه هاروارد، میگوید خلاقیت و ویژگیهای شخصیتی شیزوتیپال اغلب به دلیل عدم مهار شناختی دست به دست هم میدهند.
'They lack [cognitive] filters which the rest of us have for social appropriateness. Cognitive disinhibition is also likely at the heart of what we think of as the "aha!" experience. During moments of insight, cognitive filters relax momentarily and allow ideas that are on the brain's back burners to leap forward into conscious awareness.'
"آنها فیلترهای شناختی ندارند که بقیه ما برای رفتار مناسب اجتماعی از آنها استفاده می کنیم. عدم کنترل شناختی نیز احتمالاً در قلب چیزی است که ما آن را تجربه "آها!" می نامیم." در لحظات بینش، فیلترهای شناختی برای مدتی شل میشوند و اجازه میدهند ایدههایی که در ذهن پسزمینه هستند به جلو پرش کرده و وارد آگاهی هوشیار شوند.
Her ideas are supported by research at the Karolinska Institute in Sweden, which has shown that the dopamine system in the brains of healthy, highly creative people is similar to that of people with schizophrenia.
ایدههای او توسط تحقیقات انجام شده در موسسه کارولینسکا در سوئد پشتیبانی میشود که نشان داده است سیستم دوپامین در مغز افراد سالم و بسیار خلاق شبیه به افراد مبتلا به اسکیزوفرنی است.
Dopamine receptor genes are linked to divergent thinking, inherent in creativity and also associated with psychotic thoughts. Both groups have fewer D2-type dopamine receptors in the thalamus, the brain's filtering system. This enables a flow of information from the thalamus to the frontal lobes, where thoughts become constructive.
ژنهای گیرنده دوپامین با تفکر واگرا مرتبط هستند، که در خلاقیت ذاتی است و همچنین با افکار روانپریشانه مرتبط است. هر دو گروه دارای گیرندههای دوپامین نوع D2 کمتری در تالاموس هستند، که سیستم فیلتر مغز است. این کاهش گیرندهها، جریان اطلاعات از تالاموس به لوبهای پیشانی را افزایش میدهد، جایی که افکار سازنده شکل میگیرند.
Dr Carson says novel ideas result from a combination of high IQ, a capacity to hold many ideas in mind, and cognitive flexibility.
دکتر کارسون معتقد است که ایدههای جدید نتیجه ترکیب هوش بالا، ظرفیت نگهداری چندین ایده در ذهن و انعطاف پذیری شناختی هستند.
Gary Klein, a cognitive psychologist, believes companies have much to learn in facilitating creativity. If businesses are to encourage innovation, they need to tolerate a degree of uncertainty. Managers should ask: 'What are we doing that's getting in the way of innovation?'
گَری کلاین، روانشناس شناختی، معتقد است که شرکتها میتوانند در تسهیل خلاقیت بسیار یاد بگیرند. برای تشویق نوآوری، کسبوکارها باید سطحی از عدم قطعیت را بپذیرند. مدیران باید از خود بپرسند: "چه کاری انجام میدهیم که نوآوری را محدود میکند؟"
Strictly adhering to a plan restricts the creative process. Klein says: 'If you want to kill a creative idea, have an organization that's very hierarchical. It only takes one person in the chain to kill an idea.'
"رعایت دقیق یک برنامه، فرآیند خلاقیت را محدود میکند. کلاین میگوید: 'اگر میخواهید یک ایده خلاقانه را از بین ببرید، یک سازمان بسیار سلسلهمراتبی داشته باشید. تنها یک نفر در زنجیره کافی است تا یک ایده را از بین ببرد.'"