- Fazel Ahmadzadeh
- چهارشنبه ۳ بهمن ۰۳
- ۰۲:۲۲
ترجمه متن تمرین C کتاب آموزش انگلیسی تجاری Market Leader Upper Intermediate
مطلب این درس از کتاب مارکت لیدر در مورد ایجاد ارتباط موثر و صفات یک مذاکره کننده حرفه ای است.
متن زیر از تمرین C با لغات جای خالی، به همین مهم اشاره می کند.
ترجمه فارسی در ادامه آمده است.
'Good communicators really 1 – listen to people and take in what is said. They maintain eye contact and have a relaxed body language, but they seldom 2- interrupt and stop people talking. If they don't understand and want to 3 - clarify something, they wait for a suitable opportunity.
When speaking, effective communicators are good at giving information. They do not 4 - confuse their listener. They make their points clearly. They will avoid technical terms, abbreviations or jargon. If they do need to use unfamiliar terminology, they 5 - explain by giving an easy-to-understand example. Furthermore, although they may 6 - digress in order to elaborate a point and give additional information and details where appropriate, they will not 7 – ramble and lose sight of their main message. Really effective communicators who have the ability to 8 - engage with colleagues, employees, customers and suppliers are a valuable asset for any business.'
سخنور خوب واقعاً به حرفهای دیگران گوش میدهند و گفتههایشان را درک میکنند. آنها تماس چشمی برقرار میکنند و زبان بدن آرامی دارند، اما به ندرت حرف دیگران را قطع میکنند یا مانع صحبت کردنشان میشوند. اگر چیزی را متوجه نشوند و بخواهند آن را روشن کنند، منتظر فرصت مناسب میمانند.
هنگام صحبت کردن، سخنوران مؤثر در ارائه اطلاعات خوب عمل میکنند. آنها شنونده خود را گیج نمیکنند. منظور خود را به وضوح بیان میکنند و از اصطلاحات فنی، اختصارات یا زبان تخصصی دوری میکنند. اگر مجبور به استفاده از اصطلاحات ناآشنا باشند، با ارائه یک مثال ساده و قابل فهم، آن را ۵- توضیح میدهند. علاوه بر این، اگرچه ممکن است برای توضیح بیشتر یک نکته و ارائه اطلاعات و جزئیات اضافی در مواقع لزوم، از موضوع اصلی کمی فاصله بگیرند، اما پرحرفی نمیکنند و پیام اصلی خود را گم نمیکنند.
سخنوران واقعاً مؤثری که توانایی تعامل با همکاران، کارمندان، مشتریان و تأمینکنندگان را دارند، یک دارایی ارزشمند برای هر کسبوکاری هستند.