آموزش مکالمه زبان انگلیسی

نوشتن رزومه انگلیسی ، انگیزه نامه ، آموزش لغات ، اصطلاحات ، عبارات کاربردی و گرامر انگلیسی برای مکالمه و آیلتس

آموزش و تدریس خصوصی,حرفه ای انگلیسی تجاری

  • Fazel Ahmadzadeh
  • سه شنبه ۲۳ مرداد ۹۷
  • ۱۸:۵۱

آموزش و تدریس خصوصی,حرفه ای انگلیسی تجاری

آموزش خصوصی انگلیسی تجاری

انگلیسی تجاری را به شکل حرفه ای ، اصولی و هدفمند توسط مدرس با تجربه، آموزش ببینید تا نیازهای تجاری خود را مرتفع کنید.

 

آموزش زبان انگلیسی تجاری و عمومی چه تفاوت هایی دارند؟

همواره این پرسش وجود دارد که چرا بسیاری از مدرسان زبان انگلیسی ، از تدریس زبان بازرگانی (Business English) واهمه دارند. اما چرا؟ در این بخش قصد دارم آن چه که را که در طی سالیان تدریس هر دو شیوه (عمومی و تجاری) به آن دست یافته ام با زبان آموزان در میان بگذارم:

  • کار و تجربه در زمینه ی تجارت ، این امکان را به مدرس می دهد تا لغات و اصطلاحات درست و رایج زبان تجارت Business را در دنیای واقعی تجارت و به دور از کتاب ها و جزوات صرفا آکادمیک آموزش دهد.
  • از آن جایی که هر مدیر ، کارشناس ، یا تاجر حرفه ای ، در بازار رقابتی امروز برای دستیابی به اهداف تجاری خود، رمز و راز و شیوه‌ای منحصر به فرد دارد، بهتر است آموزش به صورت فردی و مجزا از آموزش عمومی صورت پذیرد.
  • داشتن سطح پیشرفته ی زبان انگلیسی در مهارت اسپیکینگ Speaking به ویژه در بخش های استفاده از گرامر و افزایش دایره لغت ، از ملزومات حضور در هرگونه جلسات تجاری است و از آن جایی که رسیدن به سطح بالایی از این مهارت ها نیازمند تجربه حضور در چنین جلساتی است، یک مدرس با تجربه و حرفه ای برای تدریس، نیاز به کتاب و منبع آموزشی خاص دیگری نخواهد داشت.
  • با در نظر گرفتن اصول روان شناسی تدریس، توجه به میزان دانش – تجربه و سطح حرفه ای مخاطبان (که اغلب مدیران و معاونین ارشد سازمان ها هستند) لازم و ضروری است.
  • یک مدرس تمام عیار انگلیسی تجاری بهتر است علاوه بر داشتن مهارت کافی در تدریس زبان انگلیسی، در هر یک از گرایش های مدیریت تحصیل کرده باشد تا آشنایی بیشتر و کامل تر او با ساختار سازمان ها و موسسات تجاری و همچنین ادبیات این رشته و شاغلین آن ، امر تدریس را با موفقیت بیشتری همراه کند.

نکاتی که برای تدریس خصوصی انگلیسی تجاری در نظر میگیریم:

شناسایی هدف داوطلب از یادگیری انگلیسی تجاری

شناسایی هدف داوطلب از یادگیری انگلیسی تجاری

وقتی مدیر ، کارشناس یا بیزنس من قرار است انگلیسی یاد بگیرد، یعنی اینکه واقعا به دنبال یادگیری است و مانند کلاس های عمومی برای وقت گذرانی به کلاس نیامده. بنابراین پیش از تدریس Business English باید هدف یا Objective داوطلب شناسایی شود. همیشه به یاد داشته باشید وقت طلاست یا به قول انگلیسی زبانان، Time is money.

پول را همیشه می شود به دست آورد اما وقت تنها چیزی در دنیا است که قابل برگشت نیست. برای وقت خود ارزش قائل شوید.

من همیشه قبل از شروع کلاس انگلیسی تجاری یا بازرگانی از داوطلبان می پرسم که هدف شما از خواندن زبان انگلیسی چیست. جواب ها متفاوت است. بعضی افراد انگلیسی تجاری را برای مکاتبه نامه تجاری می خواهند و بعضی افراد به دنبال یادگیری انگلیسی در سفر هستند. شرکت در مذاکرات تجاری و انجام مکالمات تلفنی به انگلیسی از دیگر اهداف زبان آموزان تجاری می باشد.

پس از آنالیز نیازها یا Needs Analysis ، خود را آماده ایجاد طرح درس یا Lesson Plan می کنیم.

داشتن دید واقعی از محیط کسب و کار داوطلب توسط مدرس زبان انگلیسی تجاری

در فاز Needs Analysis باید مشخص شود که شخص یادگیرنده ، انگلیسی تجاری را در کجا می خواهد بکار برد. چرا می خواهد زبان انگلیسی تجاری یاد بگیرد؟ برای صحبت کردن به زبان انگلیسی تحت چه فشار یا استرسی است؟ چقدر زمان دارد؟ آیا فقط میخواهد روان و Fluent صحبت کند یا به دنبال دقت و Accuracy است؟

باید در نظر داشت که مذاکرات تجاری داوطلب در چه سطحی است. آیا می خواهد با طرف های چینی و روسی صحبت کند یا طرف‌های مورد مخاطب او اروپایی یا انگلیسی آمریکایی هستند؟ بنابراین علاوه بر زبان انگلیسی باید آداب مذاکره نیز آموزش داده شوند. پس هر مدرسی نمی تواند انگلیسی تجاری را به طور تخصصی آموزش دهد.

انتخاب صحیح منابع آموزش انگلیسی تجاری برای تدریس

مانند کلاس های عمومی زبان انگلیسی که دانش آموزان یا دانشجویان منتظر هستند تا مدرس یکسری کتاب به آنها معرفی کند، در کلاس خصوصی انگلیسی تجاری نیز منابع دست اول نیاز هستند.

منابعی که انگلیسی واقعی و بیزنسی را آموزش دهند باید توسط مدرس در کلاس ارائه شوند. از مجلات به روز بیزنس گرفته تا کتاب های مدیریتی ، فیلم و پادکست. بیزنس من، باید هم بتواند در مذاکرات ، سفر و نمایشگاه به انگلیسی مکالمه کند و هم بتواند متوجه شود که طرف مقابل چه به او می گوید. تصور کنید که فقط با داشتن مهارت چانه زنی به انگلیسی ، چقدر می تواند در کسب و کار خود سود کسب کنید.

ایجاد شرایط واقعی برای یادگیرندگان انگلیسی تجاری

با استفاده از فیلم های تجاری و آموزشی در کلاس (مانند فیلم بنیانگذار ، سریال Suits) و فیلم های آموزش هنر مذاکره (برای آموزش اتیکت) می توان شرایطی را فراهم کرد که داوطلب دید واقعی از صحبت کردن به زبان انگلیسی داشته باشد.

داشتن تصویر واقعی از شرایط آینده، استرس داوطلب را کاهش می دهد و به او اعتماد به نفس می دهد تا در هر محیطی بتواند به زبان انگلیسی افکار و نظرات خود را بیان کند.

روش دیگر، نقش بازی کردن یا Role Play است. مدرس در کلاس خصوصی انگلیسی تجاری ، دیگر تنها یک مدرس نیست، بلکه مانند حریف تمرینی داوطلب زبان است.

من به عنوان یک مدرس حرفه ای آموزش انگلیسی تجاری معمولا نقش خرید کننده و یا فروشنده را به خود میگیرم تا مدیر یا کارشناس مربوطه بتواند در شرایط واقعی با من به انگلیسی صحبت کند. البته این شرایط برای زمانی است که داوطلب آموزش خود را به طور کامل دیده باشد و آماده حضور در یک مذاکره واقعی به زبان انگلیسی باشد.  

این مطلب توسط فاضل احمدزاده مدرس زبان انگلیسی عمومی و تجاری در حوزه بازرگانی ، بازاریابی و فروش با سابقه حضور در شرکت های چند ملیتی به عنوان مشاور ، مدرس و کارشناس تهیه و تکمیل شده است.

  • نمایش : ۳۷۴
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی