آموزش مکالمه زبان انگلیسی

نوشتن رزومه انگلیسی ، انگیزه نامه ، آموزش لغات ، اصطلاحات ، عبارات کاربردی و گرامر انگلیسی برای مکالمه و آیلتس

روز 11: انضباط شخصی و استعداد

  • Fazel Ahmadzadeh
  • سه شنبه ۸ اسفند ۰۲
  • ۱۳:۴۰

روز 11: انضباط شخصی و استعداد

در روز یازدهم از کتاب 365 روز با انضباط فردی یا شخصی در رابطه با "انضباط شخصی و استداد Self-Discipline and Talent" می خوانیم.

مترجم: فاضل احمدزاده

ترجمه کتاب 365 روز با انضباط شخصی

انضباط شخصی بدون استعداد غالباً می تواند به نتایج شگفت انگیزی دست یابد، در حالی که استعداد بدون انضباط شخصی ناگزیر به شکست محکوم می شود. - سیدنی جی هریس

هنگامی که به موفق ترین افراد با عملکرد بالا نگاه می کنید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که بگویید آن‌ها به این شکل متولد شده اند. ممکن است بگویید: آنها با استعداد هستند و تمام! درواقع، استعداد – در حالی که بدون شک زندگی را آسان تر می کند- صرفا بخشی از این معادله است.

من قبلاً آدم خجالتی و ترسویی بودم. اگر منِ گوشه‌گیر و عجیب رو با موفق‌ترین پسرهای مدرسه مقایسه می‌کردی، می‌تونستی بگی اونا با استعداد ذاتی برای محبوبیت، دوست‌داشتنی بودن و تبدیل شدن به یه مرد آلفا (جذاب و پیشرو) به دنیا اومدن، ولی من این شانس رو نداشتم.

با این حال، چیزی که من فکر می کردم بدشانسی من است، به نقطه قوتی تبدیل شد، چرا که جرقه ای شد تا تغییرات بزرگی در زندگی ام ایجاد کنم. با هل دادن مداومِ خودم به بیرون از محدوده ی امنم، نه تنها بر خجالتی بودنم غلبه کردم و مهارت های ارتباطی ام را بهبود بخشیدم، بلکه اعتماد به نفس بالایی پیدا کردم و بر سایر ترس های زندگیم نیز چیره شدم.

ممکن است با استعداد ذاتی برای اینکه یک آدم اجتماعی باشم متولد نشده باشم - هنوز هم خلوت را به جمع ترجیح می‌دهم - اما با خود انضباطی و تلاش مداوم، به نتایج فوق‌العاده‌ای دست پیدا کردم.

دفعه‌ی بعد، پیش از آنکه شکایت کنی که برای فلان کار استعداد نداری یا فلان‌طور "به دنیا نیامده‌ای"، به خودت یادآوری کن که در بسیاری از موقعیت‌ها، خود-انضباطی می‌تواند به مراتب بیش از ویژگی‌های ذاتی، جبران‌کننده باشد.

روز 12: آرامیش ذهن

 


متن انگلیسی کتاب 365 روز با انضباط شخصی

Day 11: On Self-Discipline and Talent

Self-discipline without talent can often achieve astounding results, whereas talent without self-discipline inevitably dooms itself to failure. —Sydney J. Harris

When you look at some of the most successful high-performers, it might be tempting to say that they were born this way. They’re talented, end of story. In fact, talent — while undeniably makes life easier — is but one part of the equation.

I used to be a shy and fearful person. If you compared me, the awkward outsider, with the most successful guys at school, you could say they were born talented to be popular, liked and as alpha male as you could get, while I didn’t have such luck.

However, my apparent misfortune turned out to be a source of strength because it provided a spark to introduce big changes in my life. By continuously pushing my comfort zone, I not only overcame social shyness and improved my communication skills, but also developed high self-confidence and overcame other fears in my life.

I might not have been born with the talent to be a “people person” — I still prefer solitude to crowds — but with self-discipline and consistent work, I still achieved astounding results.

Next time, before you complain that you don’t have a talent for something or weren’t “born this way,” remind yourself that self- discipline, in many situations, can more than make up for a lack of inborn traits.

 

لغات انگلیسی مهم این بخش از کتاب که برای آیلتس و مکالمه مفید هستند را بولد کردم.

  • نمایش : ۶۸
  • ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی